CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 6 June 2012

Tersentuh

Assalamuialaikum 


Hari ini ada  tertengok 1 video wardina  safiyah dekat you tube  begitu menghayati surah Al-Hasyr ayat 18-24  sampai menangis, tapi  begitulah apabila kita membaca Al-quran sekali dengan tafsir dan menghayati.
Inilah yang kita mahukan baca Al-quran dengan menghayati bukan sekadar baca dan esok baca lagi tanpa serap masuk dalam hati dan ambik pengajaran .






S.Al-Hasyr

18.Wahai orang - orang yang beriman ! Bertakwalah kepada Allah dan hendaklah setiap orang memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok (akhirat) dan bertakwalah kepada Allah.Sungguh Allah mahateliti terhadapa apa yang kamu kerjakan.

19.Dan jangalah kamu seperti orang - orang yang lupa kepada Allah sehingga menjadikan mereka lupa akan diri sendiri .Mereka itulah orang - orang yang fasik.

20.Tidak sama para penghuni syurga , para penghuni syurga itulah orang - orang yang memperoleh kemenangan.

21.Sekiranya kami turunkan Al-Qur'an ini kepasa sebuah gunung pasti kamu akan lihatnya tunduk terpecah belah disebabkan takut kepada Allah.Dan perumpamaan - perumpamaan itu kami buat untuk manusia agar mereka berpikir.

22.Dialah Allah ,tidak ada tuhan selain Dia.Mengetahui yang ghaib dan yang nyata .Dialah yang Maha pengasih dan maha penyayang.

23.Dialah Allah tidak ada tuhan selain Dia.Maharaja yang maharaja yang suci ,yang mahasejahtera yang menjaga keamanan , pemelihara keselamatan ,yang mahaperkasa,yang maha mahakuasa , yang memiliki segala keagungan , mahasuci Allah dari apa yang mereka persekutukan.

24.Dialah Allah yang menciptakan , yang mengadakan yang membentuk rupa ,dia memiliki nama - nama yang indah .Apa yang di langit dan dibumi bertasbih kepada-Nya .Dan dialah yang maha perkasa ,mahabijaksana.





Moga Allah bukakan  hati - hati kita menjadi manusia yang lebih baik ....













p/s :Sangat suka dengan penampilan Wardina safiyah yang sekarang .Moga k.wardina terus kekal dalam medan ini.

No comments:

Post a Comment