CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 5 June 2012

bas rosak

                           Asalamuailakum


Minggu lepas saya pergi  ke Batu Pahat, Johor nak pergi rumah my kakak  naik bas Trans dengan adik saya .24 hour bagi saya x cukup,saya  last minute nak bertolak  baru saya kemas barang nak pergi JHr.dari awal pagi bangun pagi solat ,siap diri, kemas rumah , pergi meting kat sekolah  lepas tue balik  time  tengahari  ambik ayah kat rumah hantar pergi workshop kereta tup ..tup ayah kata kereta dah okey x yah hantar kereta  kat workshop , then gi ambik adik kat  UMT pergi pejabat imigesen trg  buat pasport,dan sesungguhnya kami buat pasport cepat sngt lebih kurang pkul 2.lbh kami sampai dlm pukul 3 lbh siap pastu dyer kata datang balik dalam pukul 4.15 utk ambik pasport ,jd oleh sebab kami memang lapar  x sempat makan lagi dr pg  ,jd pergi  makan dulu dkt restoran dekat2 pejabat imigresen ,  balik rumah dkt ptg dah ,lepas tue pakat dgn ayah kait buah mempelam apple utk kakak saya.

Lebih kurang pukul 8.30 mlm sy bertolak dr k.trg ,mula - mula  sy & adik agak  excited skit sbb anggapan saya bas trans baru 2 tingkat nie okeylah  drp bas trans 1 tingkat  yg lama, tp perasaan sy x lama sebab bila bas sampai dikuantan ,bas berhenti ditepi jalan lebih kurang pukul 1.00 pagi,driver bas cakap ekon bas rosak,driver bas cuba mintak bantuan daripada trans kuantan ,tp x dapat ,perjalanan diteruskan .cuba bayangkan daripada kuantan sampai ke batu pahat bas x de ekon ,panas tue mmg x leh nak ckplah ,berkongsi udara daripada tingkap dekat driver sebelah kiri n kanan ,bas pulak 2 tingkap memang udara x sampai kat tingkap atas nie yg mana penumpang lbh ramai kat bhgian atas  .Ramai penumpang cakap sesak nafas lah,ada yg girl dah buka tudung ,daripada yg bawak selimut bagai lipat -lipat balik masuk dalam beg .










keadaan saya memang sesak nafas ,hanya Allah shja  yang tahu .bila sampai di batu pahat lebih kurang pukul 6.30 pagi berhenti kejap solat subuh,then terus call kakak mintak ambik kat masjid simpang lima walaupun driver bas akan hantar ke stesen bas x snggup ddk lama2 dlm bas  , memang perjalanan kali ini memang lama bagi saya .dan tertentulah lepas nie ini kali terakhir saya naik bas Trans.hampir 11 jam perjalanan

*paling lama pun naik bas 12 jam masa tu daripada k.trg ke kajang itu pun sebab traffic jem musim raya.
* bagi saya pengurusan bas trans agak rumit & t****


2 comments:

  1. pengalaman itu guru kita..
    jadikan la ia pedoman lam hidup.
    =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah,kalu x sampai bila2 pun x kan pernah rasa pengalaman bas rosak kan ^^

      Delete