CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 15 February 2013

Dear Singles II

hari ini  ramai orang yang dikenali sudah berwalimah ...terasa diri ini masih muda , dan macam tidak layak untuk berkahwin .

Pernikahan, adalah sesuatu yang mulia,sesuatu yang dimuliakan oleh Allah .Namun Single pun mulia jugak , selagi kita beriman dan mengisi masa muda kita dengan sebaik - baiknya.

Hidup ini perlu ada perancangan yang rapi ibarat kita bermain bola sepak di padang yang perlu ada strategi untuk menang dan sumbatkan gol sebanyak mungkin untuk memberi kemenangan.

Namun jika kita ada strategi dan perancagan untuk menang kita akan kalah .

saya masih ingin menikmati berkerja sebagai seorang  bujang yang hidupnya sibuk dengan segala sesuatu yang mendekatkannya dengan Rabb yang walau bila dia mula berfikir tentang jodoh, dia ingin perkahwinan itu melajukan langkah pergerakannya, menjadi sayap kirinya, dan dia tidak kisah jika sekalipun suatu hari nanti terpaksa memangku anak menangis dipangkuan ketika halaqah.

Kepada orang bujang yang masih muda seperti saya; bekerja kuatlah, nikmatilah masa muda; kerana perkahwinan akan selalu membuatmu lupa kepada kemudaan dan ruang bersendirian!

No comments:

Post a Comment