CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 29 May 2013

kesaksian seorang doktor part 1






kesaksian seorang doktor yang ditulis sendiri oleh dr Khalid bin abdul Aziz al--Jubair doktor spesialis bedah dan jantung



buku ini mengisahkan kisah - kisah nyata dan keajaiban yang diberi oleh pesakit yang mempunyai hubungan dengan Allah ,kebergantungan diri kepada Allah sangat tinggi,yang mempunyai penyakit yang boleh maut tapi dengan amalan yang hebat dan juga pertolongan Allah alhamdulilah pesakit boleh sihat dengan izin Allah.
Benarlah doktor hanya jadi perantara Allah untuk mengubat pesakit.
doktor hanya menguasai bidang keilmuan dan profesional dan doktor hanya mengikuti perkembangan bidang spesialisasinya.

doktor yang tidak pernah merasa tinggi hati,meskipun ia telah mencapai tingkat akademik yang tinggi,kerana itu akan menghentikannya dari usaha untuk mengembangkan kemampuan bidang keilmuan.
setiap doktor muslim yang tidak pernah putus asa atau bosan dalam meneliti belajar dan berusaha .Walaupun kadang doktor non muslim melalukan usaha yang sama akan tetapi ada satu kelebihan yang tidak terdapat pada doktor non muslim.

contoh dokor muslim jika niat tulus segera menghadap Allah denga segera meminta pertolongan kepada Allah bertaubat semua ini kerana perasaan sangat takut dengan Allah.Perbezaan ini menjadi sumber senjata kepada orang muslim.

ketika orang yang sakit mempunyai hubungan dengan Allah yang menguasai segala penyakit berserta ubatnya,maka saat itu ia telah memiliki ubat yang lebih bagus dari ubat - ubat yang lain.
ketika kekuatan psikologi dan keyakinan seseorang menguat ,maka kedua kekuatan tersebut memaksa penyakit keluar dari dalam tubuh caranya adalah bersandar kepada Allah,bertawakal kepadanya bergantung kepadanya bersimpuh dihadapanna dengan memberikan sedekah,berdoa,bertaubat ,beristighfar,berbuat baik kepada semua makhluk ,menolong orang yang memerlukan pertolongan dan membantu orang yang perlu bantuan.

ubat ini telah dicuba oleh banya orang dan ternyata mereka mendapatkan kemajuan kesihatan dengan pesat yang tidak kungkin dicapai oleh usaha penyembuhan secara perubatan oleh seorang doktor .


'Allahu Akhbar,Allahu Akhbar ,Arsyahadu alla ilaha illalah '...... Itulah suara azan yang terdengar memlalui stetoskop yang diletakan diatas dada seorang pesakit yang meninggal dunia.
Doktor Jasim al-Haditsy berkata, "saya rasa suara itu adalah azan subuh.Kemudian saya bertanya  kepada salah seorang jururawat,"Jam berapa sekarang?"Ia menjawab, Jam satu malam."Saya tahu bahawa saat ini belum tiba saatnya azan subuh,kemudian saya kembali meletakan stetoskop di atas dadanya dan saya kembali mendengarkan azan tersebut dengan sempurna.

Maka saya bertanya kepada keluarga arwah pesakit yang meinggal ini tentang keadaanya semasa hidup,mereka menjelaskan ,Ia berkerja sebagai muadzdzin pada sebuah masji,biasanya ia datang pada masjid seperempat jam sebelum tiba waktu subuh atau kadang - kadang lebih awal lagi,ia selalu menghatamkan Al-Qu'ran dalam tiga hari dan sangat menjaga lisannya dari kesalahan.






Bagi yang ingin mendapatkan buku ini boleh dapatkan di https://www.facebook.com/pages/Rabbani-Generation-Bookstore/175566755843096?fref=ts

No comments:

Post a Comment